PODCAST HALLGATÁSI KUTATÁS – 2022

Én és a podcast

Azt gondolom, mindenféle túlzás nélkül kijelenthetem, hogy nagy podcast rajongó vagyok 😊

Megnéztem a Spotify listámat (én ezt a platformot használom podcast hallgatásra), és ez alapján:

  • Majdnem 50 podcast műsort hallgatok rendszeresen (heti/kétheti szinten) 
  • További 20-30 műsort követek alkalmanként, ha a téma, vendég érdekel.
  • A Spotify minden évben készít egy összefoglalást, ez alapján átlagosan naponta 60-90 percet töltök podcast hallgatással.

Ez a formátum az, ami leginkább passzol az életvitelemhez, mert az “üresjáratokat”, a köztes időt tudom így hasznosan kitölteni. Amikor vezetek, tömegközlekedem, olyan munkát végzek, ami nem igényel nagy odafigyelést (pl. adminisztráció), mosogatok, takarítok, boltban vagyok, mindig hallgatok valami hasznos tartalmat.

 

Miből lett a cserebogár?

2018-ban kapott el ez a láz és az első ilyen műsor amivel kezdtem a Biznisz Boyz podcast volt, aztán jött szépen sorban a többi. Vállalkozás, gazdaság, technológia, közélet, önfejlesztés, ezek a fő témák, amik érdekelnek.

Azóta magam is belekóstoltam a podcast világába, és vendégként eddig 10 műsorban szerepeltem, különböző témákkal. Ha érdekel hol, írj rám (info@uzleteskommunkacio.hu) és küldök pár linket! 😊

 

Hogyan indult el a podcast kérdőíves felmérés?

2020 december végén jött a nagyon erős késztetés, hogy szeretnék egy saját műsort indítani. El is kezdtem összerakni a tematikát, vendéglistát. Az volt a tervem, hogy 2022.02.22-én indul a műsor és kéthetente jelentkezem friss adással.

Erről az elhatározásról ebben a cikkben írtam kicsit részletesebben is:

Ennek apropóján gondoltam kiteszek egy-két felvezető, bemelegítő szavazást különböző közösségi média felületekre (LinkedIn és Facebook), hogy lássam mire van igény, mi az, ami működik, és mi az, ami nem.

“Na jól van Viktor, és hol van az a podcast műsor, aminek már rég el kellett volna indulnia?” - kérdezhetnéd teljesen jogosan.

Őszinte leszek: nem úgy alakultak a dolgok, ahogy terveztem. Óriási lelkesedéssel vágtam bele, és tulajdonképpen minden készen áll az első 4-5 adáshoz. Mégsem indult még el. 

Hogy miért nem? Elakadtam egészen triviális, technikai dolgokon, amiket még nem oldottam meg. Szóval nincs elvetve a terv, csak tolódik egy kicsit.

Hibák, amiket jobb elkerülni podcast indításakor...

Ha egyszer elindulok, nem szeretném elkövetni azokat a tipikus hibákat, amiket sok induló podcastnél láttam:

  • A tartalom jó, de a borzalmas hangminőség miatt élvezhetetlen, ezért nem hallgatják.
  • Elindul a műsor, aztán 1-2 rész után abbamarad, mert nem volt megtervezve mi lesz az indulás után.
  • Nincsenek a podcastra épülő, kiegészítő lehetőségek, mint külön Facebook/LinkedIn csoport, blogcikk az adásból, elfogytak a vendégek stb.

Szóval nagy falat egy igényes, minőségi műsort csinálni. Erre még kicsit készülnöm kell, de ha egyszer elindulok, az reményeim szerint tényleg jó lesz, és megállja a helyét a mostani TOP10-es műsorok között. 😊

Kinek lehet hasznos a kutatásom eredménye?

Viszont, ha már elkezdtem a szavazásokat csinálni, arra jutottam, hogy azt érdemes folytatnom, de egy kicsit kiszélesítve a célt, és általában a hazai podcast kultúrát szerettem volna jobban megismerni, és nem a készítői, hanem tartalomfogyasztói oldalról.

Ez a kis kutatás hasznos lehet bárkinek, aki a jövőben podcast készítésben gondolkodik, vagy csak érdekli a téma.

A másik vetülete a dolognak, hogy elkezdett érdekelni a Facebook és a LinkedIn összehasonlítása is. Mi történik, ha azonos tartalom kerül ki mindkét felületre, hogyan reagálnak az emberek egy alapvetően interaktív lehetőségre, mint a szavazás.

Jó, jó...de hol tudom elolvasni az eredményeket?

Ha már idáig eljutottál nem csigázlak tovább. 

Ha kíváncsi vagy arra, hogy mi az a 10+1 dolog, amit jó lett volna tudni podcast csatorna indítás előtt (vagy után)… 

…AVAGY a kutatásom részleteire, akkor az ebből készült összefoglalót a Showcast Media gondozásában ITT tudod elolvasni.