Én és a podcast
Azt gondolom, mindenféle túlzás nélkül kijelenthetem, hogy nagy podcast rajongó vagyok
Megnéztem a Spotify listámat (én ezt a platformot használom podcast hallgatásra), és ez alapján:
- Majdnem 50 podcast műsort hallgatok rendszeresen (heti/kétheti szinten)
- További 20-30 műsort követek alkalmanként, ha a téma, vendég érdekel.
- A Spotify minden évben készít egy összefoglalást, ez alapján átlagosan naponta 60-90 percet töltök podcast hallgatással.
Ez a formátum az, ami leginkább passzol az életvitelemhez, mert az “üresjáratokat”, a köztes időt tudom így hasznosan kitölteni. Amikor vezetek, tömegközlekedem, olyan munkát végzek, ami nem igényel nagy odafigyelést (pl. adminisztráció), mosogatok, takarítok, boltban vagyok, mindig hallgatok valami hasznos tartalmat.
Miből lett a cserebogár?
2018-ban kapott el ez a láz és az első ilyen műsor amivel kezdtem a Biznisz Boyz podcast volt, aztán jött szépen sorban a többi. Vállalkozás, gazdaság, technológia, közélet, önfejlesztés, ezek a fő témák, amik érdekelnek.
Azóta magam is belekóstoltam a podcast világába, és vendégként eddig 10 műsorban szerepeltem, különböző témákkal. Ha érdekel hol, írj rám (info@uzleteskommunkacio.hu) és küldök pár linket!
Hogyan indult el a podcast kérdőíves felmérés?
2020 december végén jött a nagyon erős késztetés, hogy szeretnék egy saját műsort indítani. El is kezdtem összerakni a tematikát, vendéglistát. Az volt a tervem, hogy 2022.02.22-én indul a műsor és kéthetente jelentkezem friss adással.
Erről az elhatározásról ebben a cikkben írtam kicsit részletesebben is:
Ennek apropóján gondoltam kiteszek egy-két felvezető, bemelegítő szavazást különböző közösségi média felületekre (LinkedIn és Facebook), hogy lássam mire van igény, mi az, ami működik, és mi az, ami nem.
Őszinte leszek: nem úgy alakultak a dolgok, ahogy terveztem. Óriási lelkesedéssel vágtam bele, és tulajdonképpen minden készen áll az első 4-5 adáshoz. Mégsem indult még el.
Hogy miért nem? Elakadtam egészen triviális, technikai dolgokon, amiket még nem oldottam meg. Szóval nincs elvetve a terv, csak tolódik egy kicsit.
Hibák, amiket jobb elkerülni podcast indításakor...
Ha egyszer elindulok, nem szeretném elkövetni azokat a tipikus hibákat, amiket sok induló podcastnél láttam:
- A tartalom jó, de a borzalmas hangminőség miatt élvezhetetlen, ezért nem hallgatják.
- Elindul a műsor, aztán 1-2 rész után abbamarad, mert nem volt megtervezve mi lesz az indulás után.
- Nincsenek a podcastra épülő, kiegészítő lehetőségek, mint külön Facebook/LinkedIn csoport, blogcikk az adásból, elfogytak a vendégek stb.
Szóval nagy falat egy igényes, minőségi műsort csinálni. Erre még kicsit készülnöm kell, de ha egyszer elindulok, az reményeim szerint tényleg jó lesz, és megállja a helyét a mostani TOP10-es műsorok között.
Kinek lehet hasznos a kutatásom eredménye?
Viszont, ha már elkezdtem a szavazásokat csinálni, arra jutottam, hogy azt érdemes folytatnom, de egy kicsit kiszélesítve a célt, és általában a hazai podcast kultúrát szerettem volna jobban megismerni, és nem a készítői, hanem tartalomfogyasztói oldalról.
A másik vetülete a dolognak, hogy elkezdett érdekelni a Facebook és a LinkedIn összehasonlítása is. Mi történik, ha azonos tartalom kerül ki mindkét felületre, hogyan reagálnak az emberek egy alapvetően interaktív lehetőségre, mint a szavazás.
Jó, jó...de hol tudom elolvasni az eredményeket?
Ha már idáig eljutottál nem csigázlak tovább.
Ha kíváncsi vagy arra, hogy mi az a 10+1 dolog, amit jó lett volna tudni podcast csatorna indítás előtt (vagy után)…
…AVAGY a kutatásom részleteire, akkor az ebből készült összefoglalót a Showcast Media gondozásában ITT tudod elolvasni.